“U molitvi ‘Očenaš‘ Bog nas ne uvodi u napast”, kaže papa Franjo i dodaje da, ako nas netko uvodi u napast, to je Sotona. Franjo smatra da prijevod nije dobar, a Francuzi su već promijenili taj dio poznate molitve. Ta izmjena u francuskom Očenašu na snagu stupa s novom liturgijskom godinom.

Papa Franjo objasnio je razloge za promjenu rečenice u Očenašu govoreći da nas Bog nikada ne bi naveo u napast.

“Mi smo ti koji upadaju u napast. Nije On taj koji nas navodi pa nas onda pušta da padnemo u napast. Otac ne čini to. Otac pomaže da se dignemo”, kazao je papa Franjo u emisiji “Oče naš” (Padre nostro) talijanske postaje TV2000 u srijedu navečer.

“Vražje je djelo uvođenje u napast”, kazao je Franjo u emisiji koju vodi don Marco Pozza, prenosi Hina.

Fra Ante Vučković, predsjednik Franjevačkoga instituta za kulturu mira, govoreći o knjizi pape Frane “Oče naš”, spominjao je kako bi se na hrvatskom mogao izmijeniti dio molitve, odnosno mogao bi glasiti otprilike ovako:

“Ne dopusti da budemo uvedeni u napast, ne dopusti da budemo izloženi napasti, ne dopusti da padnemo u napast.”

Papa Franjo o molitvi: ”Oče” i ”naš” to nam daje identitet djece i čini nas obitelji

Moleći ”Oče naš”, osjećamo njegov pogled na nama, rekao je papa Franjo na misi u Domu sv. Marte. Istaknuo je da za kršćanina molitve nisu čarobne riječi te je podsjetio da je ”Otac” riječ koju je Isus uvijek izgovarao u snažnim trenucima svojega života, piše Laudato.hr.

– Ne blebetati poput pogana, ne misliti da su molitve magične riječi, pouka je evanđeoskog odlomka, u kojem Isus učenike poučava molitvi Očenaša – kazao je Papa.

Sveti Otac je stoga istaknuo važnost riječi ”Oče” u kršćanskome životu.

– Otac zna što nam je potrebno i prije nego ga molimo. Otac nas sluša u skrovitosti, potaji, kao što nam Isus savjetuje da molimo. Otac nam daje identitet djece – napomenuo je Papa.

Ustvrdio je kako kad kaže ”Otac”, dolazi do korijena svojega identiteta: kršćanskoga identiteta i djeteta Božjega i to zahvaljujući Duhu Svetomu.

– Nitko ne može reći ”Oče” bez milosti Duha. ”Otac” je riječ koju je Isus koristio u najsnažnijim trenucima: kad je bio ispunjen radošću, osjećajima: ‘Hvalim te Oče, jer si to objavio malenima’; ili pak plačući, pred grobnicom svojeg prijatelja Lazara: ‘Hvala ti, Oče, što si me uslišao’, a također u posljednjim trenucima života Isus zaziva Oca – podsjetio je papa Franjo.

Istaknuo je Papa kako Isus u snažnim trenucima razgovara s Ocem.

– To je put molitve i prostor molitve. Bez osjećaja da smo djeca, bez govorenja ”Oče” – upozorio je.

Potom je napomenuo kako je naša molitva poganska, molitva samo riječima, istaknuvši da se sigurno možemo moliti Gospi, anđelima i svecima, ali zaglavni kamen molitve je ”Otac”.

– Ako ne možemo početi molitvu od te riječi, onda nećemo dobro moliti – rekao je.

Riječ ”Otac”, kazao je Papa, nije blebetanje poput poganske molitve, nego zaziv „onoga koji mi je darovao identitet djeteta.

– To je prostor kršćanske molitve ”Oče”, a potom molimo svece, anđele, činimo procesije, hodočašća… Sve je to lijepo, ali uvijek započinje s ”Oče” i sviješću da smo djeca te da imamo Oca koji nas voli i poznaje sve naše potrebe – kazao je Papa.

Osvrnuo se potom i na dio Očenaša u kojem se govori o praštanju dužnicima, kao što Bog oprašta nama.

– Otac daje nam identitet obitelji. Zbog toga je toliko važna sposobnost praštanja, zaboravljanja uvrjeda, ne zamjeranja – istaknuo je.

Ustvrdio je Papa kako je najbolja moguća molitva, moliti ”Oca” praštajući svima, potičući na ispit savjesti: ”Doživljavam li Boga kao Oca? Ako ne, valja moliti Duha Svetoga da me pouči da ga tako doživljavam. Potom, znam li zaboravljati prekršaje, praštati? Ako ne, treba moliti Oca, govoreći: ‘I ovi su tvoja djeca, učinili su mi ružnu stvar. Pomozi mi oprostiti’. Učinimo taj ispit savjesti.”

– ”Oče” i ”naš”, to nam daje identitet djece i čini nas obitelji, kako bismo zajedno išli naprijed u životu – zaključio je Sveti Otac.

SirokiBrijeg.info